In 1960 produceerde het bedrijf Kumho Tyre zijn eerste band.
Sindsdien heeft het bedrijf een significante uitbreiding doorgemaakt en is het nu volledig geïntegreerd in de wereldmarkten: het behoort tot de 15 grootste bandenfabrikanten ter wereld.
Met zijn cultuur van de « Beautiful Company » concentreert Kumho Tyre zijn inspanningen op het produceren van wereldwijd erkende banden. Zijn filosofie? Een superieure kwaliteit, terwijl het voldoet aan de eisen van zijn klanten.
Kumho Tyre is attent voor milieukwesties. Het heeft een programma van milieuvriendelijke initiatieven opgezet: productie van ecologische producten, groene marketing, en nadruk op de sociale verantwoordelijkheid van het bedrijf. Het doel van Kumho Tyre? De leider worden in de bandenindustrie op het gebied van milieubescherming.
Al leider in de bandenindustrie in Korea, bezit Kumho Tyre 9 commerciële dochterondernemingen. Met 180 landen die worden gedekt door zijn 18 agentschappen wereldwijd, exporteert het bedrijf ongeveer 1,8 miljard USD aan producten per jaar.