Wij verkopen nieuwe OEM- en OES-onderdelen. OEM-onderdelen bestaan uit twee categorieën. De eerste categorie omvat onderdelen die door autofabrikanten voor eigen gebruik worden vervaardigd. Dit is slechts 20% van de OEM-onderdelen. De tweede categorie omvat onderdelen die in opdracht van autofabrikanten door OEM's fabrikanten vervaardigd worden en onder hun merknaam worden doorverkocht. Dit vertegenwoordigt 80% van de OEM-onderdelen. OES-onderdelen worden vervaardigd door de OEM fabrikanten en voldoen aan de normen en specificaties van de autofabrikanten. Deze onderdelen zijn volkomen identiek qua kwaliteit en prestaties.
Nee, we hebben ervoor gekozen om alleen nieuwe onderdelen te verkopen.
Wij controleren voortdurend de prijzen van onze concurrenten en streven altijd naar de laagste prijs, op voorwaarde dat wij niet met verlies verkopen. Wij geloven dat DistriAuto geen bestaansrecht heeft als we niet de goedkoopste zijn. Wij streven ernaar de norm te zijn voor servicekwaliteit en prijs in de wereld van onderdelenverkoop op internet.
In overeenstemming met de Europese wetgeving worden alle artikelen inclusief btw verkocht aan onze particuliere klanten, tegen het btw-tarieaf dat geldt in het land van bestemming van de bestelling. Als u een belastingplichtige bent en een geldig VIES-nummer hebt, betaalt u exclusief btw als en alleen als het land van bestemming van de bestelling de verleggingsregeling toepast op binnenlandse verkopen. Dit is het geval in Frankrijk, België, Spanje, Nederland, Finland, Italië, Slowakije en Zweden. In andere landen zal de btw systematisch worden toegepast.
Onze website maakt gebruik van TECDOC-gegevens en API's van fabrikanten om voertuigen en auto-onderdelen te matchen. Allereerst dient u uw voertuig te identificeren, zodat wij u een lijst met compatibele auto-onderdelen kunnen voorleggen. Hiervoor kun je de voertuigselector gebruiken door merk, model en motor in te voeren of het VIN-nummer (veld E) van je kentekenbewijs in te voeren. In sommige landen kan u het kentekennummer opgeven. De meest nauwkeurige manier om een voertuig te identificeren is aan de hand van het VIN-nummer. Dit is de vingerafdruk van je voertuig. Wij adviseren u om het kentekenbewijs te raadplegen om het VIN-nummer in ons identificatiesysteem in te voeren.
Om een bestelling te kunnen plaatsen, dient u een klantenaccount aan te maken. U kunt altijd een account aanmaken zonder een bestelling te plaatsen. Klik hier om dit te doen.
Als u uw wachtwoord kwijt bent, kun u het opnieuw laten instellen door hier te klikken.
Onze pakketten worden toevertrouwd aan GLS, DPD, UPS en DHL. Naargelang het land van bestemming, de omvang en het gewicht van het pakket, vertrouwen wij de levering toe aan een van deze vervoerders.
Wij geven u een pakketnummer waarmee u de levering kunt volgen op de website van de vervoerder.
Onze klantenservice helpt u in dergelijke gevallen graag verder. We vragen u om ons een bewijs verklaring van niet-levering toe te sturen en dan zullen wij een geschil met de vervoerder openen. Aan het einde van het geschil moet de vervoerder een onweerlegbaar bewijs van levering verstrekken of u ontvangt uw geld terug.
Het wordt sterk aanbevolen om bij de levering de inhoud van het pakket te controleren en eventuele afwijkingen aan de vervoerder te melden. Elk pakket dat u zonder commentaar aanvaardt, wordt geacht in overeenstemming te zijn met uw bestelling. In ieder geval staat onze klantenservice tot uw beschikking om een oplossing te vinden. Ofwel een terugbetaling van de ontbrekende onderdelen of een nieuwe levering om de bestelling te voltooien.
Soms moeten wij de bestelling in verschillende pakketten verzenden, afhankelijk van de grootte en het gewicht van de artikelen.
Voordat u het beschadigde pakket in ontvangst neemt, verzoeken wij y de onderdelen te controleren. Als blijkt dat de onderdelen beschadigd zijn, moet het pakket worden geweigerd. Als de onderdelen intact zijn, kan u het pakket accepteren. Wij verzoeken u de vervoerder te laten weten dat het pakket beschadigd is en foto's te maken. Indien u na aanvaarding van het pakket ontdekt dat een of meer onderdelen beschadigd zijn, zullen de foto's en de leverbon van pas komen bij het indienen van een claim.
Na ontvangst van het pakket in onze magazijnen, wordt u terugbetaald met aftrek van de retourkosten overeenkomstig onze algemene verkoopvoorwaarden.
Onze site is beschermd met een SSL-certificaat. Wij slaan uw bankgegevens niet op. Onze site respecteert de wetten op de bescherming van persoonsgegevens, evenals uw keuzes met betrekking tot de personalisatie van cookies en andere trackers. U bent geheel veilig op distriauto.nl.
Aan sommige auto-onderdelen is statiegeld gekoppeld. Wanneer u een herbruikbaar reserveonderdeel koopt, betaalt u een bedrag dat als borg wordt aangehouden. Als U dit bedrag terug wenst te krijgen, dient u het gebruikte onderdeel naar ons terug te sturen. Voor meer informatie kan u de pagina over het beheer van statiegeldartikelen raadplegen door hier te klikken.
Het beheer van statiegeldartikelen gebeurt in verschillende stappen die wij hier beschrijven. Eerst moet de klant inloggen op zijn of haar klantenaccount en een retourbon genereren. Vervolgens moet de klant de gebruikte artikelen naar ons terugsturen. Na ontvangst voeren wij een eerste controle uit en als de onderdelen in orde zijn sturen wij ze terug naar de fabrikant om het statiegeld te ontvangen. Vervolgens betalen wij het bedrag uit dat de klant ons als borg heeft betaald.
Als u een fout heeft hebt gemaakt of het contract wilt herroepen, dient u contact op te nemen met onze klantenservice door een ticket aan te maken. Als de verzending al heeft plaatsgevonden, kunnen we die niet tegenhouden. In dat geval weigert u het/de pakket(ten) bij de levering en wordt u na terugzending automatisch terugbetaald. Als de verzending nog niet heeft plaatsgevonden, vragen wij ons magazijn de bestelling te annuleren en word u terugbetaald.
Log in op uw account en genereer een retourbon voor de producten die u wenst te retourneren. Stuur de artikelen terug volgens de instructies op het retourformulier. Na ontvangst van uw pakket zullen wij u terugbetalen voor de artikelen.
Onze teams proberen de tijd tussen de ontvangst van de pakketten, de controle ervan en de terugbetaling zo kort mogelijk te houden. Dit duurt tussen de 24 uur en 7 dagen, afhankelijk van de acties die we moeten uitvoeren. In ieder geval worden alle geretourneerde bestellingen via ons systeem terugbetaald.
In geval van een defect aan een onderdeel kunt u dit naar ons terugsturen door een retourformulier te genereren vanuit uw klantenaccount. Na ontvangst sturen wij het terug naar de fabrikant van het onderdeel, die vervolgens beslist of hij al dan niet actie onderneemt naar aanleiding van jouw klacht.