Uw mandje is leeg

Secundaire Lucht Pomp

Selecteer uw voertuig om de "Secundaire Lucht Pomp" te tonen die beschikbaar zijn op onze site.
EWP-AU-001 NTY
Ref. EWP-AU-001
7.22166.51.0 PIERBURG
Ref. 7.22166.51.0
07.59.070 TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Ref. 07.59.070
11317723501 VIKA
Ref. 11317723501
05653 OSSCA
Ref. 05653
Original VEMO kwaliteit Original VEMO kwaliteit
Ref. V10-63-0070
Original VEMO kwaliteit Original VEMO kwaliteit
Ref. V51-63-0012
Original VEMO kwaliteit Original VEMO kwaliteit
Ref. V20-63-0022
Original VEMO kwaliteit Original VEMO kwaliteit
Ref. V10-63-0071
POMPA AER SECUNDARA MTR POMPA AER SECUNDARA
Ref. 12115331
503 174 TOPRAN
Ref. 503 174
7.21860.73.0 PIERBURG
Ref. 7.21860.73.0
Original VEMO kwaliteit Original VEMO kwaliteit
Ref. V30-63-0055
ENT340001 ENGITECH
Ref. ENT340001
7.04389.05.0 PIERBURG
Ref. 7.04389.05.0

Bekijk vergelijkbare onderdelen

De grote merken

De grote automerken

De belangrijkste modellen

Aanvullende informatie over Secundaire Lucht Pomp

Sekundaire Luchtinjectiepomp

De secundaire luchtinjectiepomp is een onderdeel van het emissiebeperkingssysteem. Geplaatst nabij het uitlaatspruitstuk, zuigt het verse lucht aan en blaast het in de koude uitlaatleiding. Deze extra zuurstoftoevoer maakt het mogelijk om de verbranding van resterende gassen te voltooien, de temperatuur van de katalysator snel te verhogen en de uitstoot van CO en koolwaterstoffen tijdens koude starts te verminderen. De pomp is elektrisch; een relais activeert het gedurende de eerste minuten na het starten. Het werkt samen met roestvrijstalen of hogetemperatuur rubberen slangen, terugslagkleppen en elektroventielen om te voorkomen dat hete gassen terugstromen naar het blok.

Wanneer de pomp vervangen?

De gemiddelde levensduur van een secundaire luchtinjectiepomp ligt tussen de 150.000 km en 200.000 km, maar varieert afhankelijk van stedelijk gebruik, vochtigheid en de kwaliteit van de brandstof. Let op de volgende tekenen: Voor preventief onderhoud, controleer de pomp visueel bij elke grote beurt (40.000 km); controleer de staat van de slangen en de terugslagklep. Vervang de SAI-pomp zodra een abnormaal geluid of een foutcode opnieuw verschijnt na wissen, of na tien jaar, zelfs zonder symptomen, vooral bij voertuigen die jaarlijks aan emissietests worden onderworpen.

Waarom vervangen?

Het uitstellen van de vervanging van de secundaire luchtinjectiepomp brengt verschillende risico's met zich mee die zich kunnen opstapelen: Door de additionele luchtpomp snel te vervangen, behoudt u de efficiëntie van de katalysator, handhaaft u de wettelijke conformiteit van uw voertuig en voorkomt u veel duurdere reparaties aan de uitlaatlijn. Een nieuwe montage garandeert ook een schonere start, een stabiel stationair toerental en verlengt de algehele levensduur van het emissiebeperkingssysteem.
Doorgaan zonder te accepteren >
Over cookies en andere tracers
AD Tyres (Distriauto.nl) en zijn partners (Google, Hotjar, Microsoft) gebruiken cookies en andere tracers (webstorage) om de goede werking van de site te verzekeren, uw navigatie te vergemakkelijken, statistische metingen uit te voeren en om zijn reclamecampagnes te personaliseren. Cookies en andere tracers die op uw terminal zijn opgeslagen, kunnen persoonsgegevens bevatten. Daarom plaatsen wij geen cookies of andere tracers zonder uw vrije en geïnformeerde toestemming, met uitzondering van die welke essentieel zijn voor de werking van de site. We bewaren uw keuze 6 maanden. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door naar de pagina over cookies en andere tracers te gaan. U kunt ervoor kiezen om verder te surfen zonder het deponeren van cookies of andere tracers te aanvaarden. Weigering verhindert de toegang tot diensten niet Distriauto.nl. Voor meer informatie, bezoek de cookies en andere tracers pagina.
De cookies personaliseren
Er heeft een vergissing plaatsgevonden. Gelieve opnieuw proberen of neem contact op in geval het probleem niet opgelost is.
LiveChat