Uw mandje is leeg

Versnellingsbak voor Volkswagen Crafter 30-50 Bestelwagen...

Deze producten zijn geschikt voor uw voertuig
Volkswagen Crafter 30-50 2.0 TDI
Voertuig wissen
82 resultaten
  • OEM nummer 6392670234, A 639 267 02 34, A6392670234 ...
€ 9,34
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 123,78
21% inclusief BTW, gratis levering
voorraad
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met afdichtring, Zonder kabel
  • Aandrijving Manuele versnelling, automatische bediening
  • Aantal polen 3 -polig
  • Connectorhuisvorm Ovaal
  • OEM nummer A004 153 07 28, A004 153 69 28, 004 153 69 28 ...
€ 38,39
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 135,59
21% inclusief BTW, gratis levering
voorraad
  • Inbouwplaats Achter
  • Voor pr nummer 0R0
  • Ophangwijze Rubbermetaallager
  • OEM nummer 639 242 00 13, A639 242 00 13, 2E0 199 379 ...
€ 28,82
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Voor
  • Voertuigtype Crafter 35, Crafter 50, Crafter 32, Crafter 46, Crafter 30
  • Blokkenscheiding
  • Ophangwijze Rubbermetaallager
  • Nettogewicht [kg] 0,5 Kg
  • OEM nummer 639 242 00 13, A639 242 00 13, 2E0 199 379 ...
€ 38,41
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met steekhulsbehuizing, Met pakking
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met leiding
  • Voor fabrikant ALFA ROMEO, OPEL
  • Aantal polen 6 -polig
  • Kabellengte (mm) 200 Mm
  • Kabeldoorsnede [mm²] 1 Mm²
  • Contactoppervlakte Verzilverd
  • Steekbreedte (mm) 2,8 Mm
  • Materiaal leidingisolatie Silicoon
  • Temperatuur van [°c] -25 °C
  • Temperatuurbereik tot [°c] +140 °C
  • OEM nummer 10164587, 9117964, 8 48 119 ...
€ 50,95
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met steekhulsbehuizing, Met pakkingen, Met slang
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met leiding
  • Type stekker Huls voor platte stekker
  • Connectorhuisuitvoering Connectorhuis
  • Aantal polen 2 -polig
  • Voor fabrikant MERCEDES-BENZ, VAG, Scania
  • Steekbreedte (mm) 2,8 Mm
  • Kabeldoorsnede [mm²] 0,75 Mm²
  • Beveiligingstype [ip code] IP X7
  • Kabellengte (mm) 500 Mm
  • Voor artikelnummer 82710249, 82710380, 82710396
  • Temperatuur van [°c] -25 °C
  • Temperatuurbereik tot [°c] +140 °C
  • Versie Neutral
  • OEM nummer 1J0 973 722, A 016 545 46 26, 016 545 46 26 ...
€ 11,68
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Achter, Versnellingsbak zijde
  • Voor pr nummer 0R1, 0R3, 0R6, 0R7
  • Ophangwijze Rubbermetaallager
  • OEM nummer 639 242 00 13, 2E0 199 379, A 639 242 00 13 ...
€ 50,65
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Voor oe nummer 906 260 3309
  • OEM nummer 906 260 1802, 906 260 3309, 906 260 6809 ...
€ 191,75
21% inclusief BTW, gratis levering
voorraad
  • Inbouwplaats Links onder, Rechts onder
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 6 versnellingen
  • Uitvoering Voor voertuigen met schakelkabel
  • OEM nummer 906 268 01 66, A906 268 01 66, 2E0 325 465A ...
€ 13,07
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 12,10
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met steekhulsbehuizing, Met pakkingen
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met leiding
  • Let op technische data
  • Voor fabrikant VAG
  • Stekkeruitvoering-id Code A
  • Kabellengte (mm) 175 Mm
  • Aantal polen 3 -polig
  • Kabeldoorsnede [mm²] 0,75 Mm²
  • Contactoppervlakte Verzilverd
  • Materiaal leidingisolatie Silicoon
  • Temperatuur van [°c] -25 °C
  • Temperatuurbereik tot [°c] +140 °C
  • OEM nummer 4F0 973 703, 4H0 973 703, 736 4107 001 00 ...
€ 22,19
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Kleur Zwart
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 6 versnellingen
  • Serienummer GZB-ME-012
  • Voor diameter [mm] 12 Mm
  • OEM nummer A9062601802, 9062601802
€ 17,71
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Kleur Zwart
  • Binnendiameter [mm] 10 Mm
  • Aantal versnellingen 6 versnellingen
  • Meetnauwkeurigheid +/- [mm] 2 Mm
  • OEM nummer 6392670000, 6392670100, 6392670211 ...
€ 18,22
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Binnendiameter [mm] 15 Mm
  • Buitendiameter [mm] 21 Mm
  • Breedte (mm) 22 Mm
  • Gewicht (kg) 0,015 Kg
  • OEM nummer 6 152 850, A000 981 00 11, A000 981 67 11 ...
€ 16,03
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met afdichtring
  • Schroefdraad lengte [mm] 6,5 Mm
  • Sleutelwijdte 5
  • Schroefkop-/moerprofiel Binnen zeszijdig
  • Materiaal Staal
  • Schroeflengte onder kop [mm] 9,5 Mm
  • Maat van uitwendige schroefdraad M10 x 1
  • Buitendiameter [mm] 14 Mm
  • Lengte (mm) 13 Mm
  • Gewicht (kg) 0,008 Kg
  • OEM nummer N 902 818 02
€ 3,50
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Voor oe nummer 906 260 1451
  • Lengte 1 [mm] 1066 Mm
  • Lengte 2 [mm] 1010 Mm
  • OEM nummer 906 260 0051, 906 260 1451, A906 260 0051 ...
€ 48,99
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Achter
  • Blokkenscheiding
  • Voor pr nummer 0R1, 0R3, 0R6, 0R7
  • Kwaliteit OE Performance
  • Werkwijze Manueel
  • Kleur Zilver
  • Gewicht [g] 521 G
  • OEM nummer 68013685AA, 6392420013, A6392420013 ...
€ 34,39
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Gewicht (kg) 1,45 Kg
  • OEM nummer 9062601809, A9062601809, 2E1711025 ...
€ 93,85
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad

Rol van de versnellingsbak

De versnellingsbak is een hydraulisch of mechanisch systeem dat een auto vooruit of achteruit laat rijden. Het brengt vermogen en motorkoppel over op de wielen door middel van een steekas of aandrijfas. Om de transmissie op dezelfde snelheid te laten draaien als de motor, ofwel langzamer ofwel sneller, hebben de versnellingen een verschillende overbrengingsverhouding.

De verschillende soorten versnellingsbakken

Tegenwoordig kunnen 3 soorten versnellingsbakken op auto's voorkomen. Er is een sequentiële versnellingsbak, een automatische versnellingsbak en een handgeschakelde versnellingsbak. Hun doel is hetzelfde: de wielen in beweging zetten door het vermogen van de motor om te zetten in aandrijfkracht.
Het enige onderscheid tussen deze versnellingsbakken is de manier waarop automobilisten ze gebruiken. Terwijl de handgeschakelde versnellingsbak een koppelingspedaal vereist, is dit niet zo bij automatische en sequentiële versnellingsbakken.

De handgeschakelde versnellingsbak

De handgeschakelde versnellingsbak, het meest voorkomende model in Europa, is uitgerust met tandwielen die zorgen voor synchroon schakelen. Men spreekt hierbij over een 'tandwieloverbrenging'. Deze versnellingsbakken hebben gewoonlijk 5 of 6 verschillende standen. Eenvoudig gezegd hebben voertuigen met een handgeschakelde versnellingsbak een transmissie die lijkt op een groot raderwerk met verschillende assen. Door het koppelingspedaal in te trappen en via een hendel te schakelen, schakelt de bestuurder mechanismen in die een groter of kleiner koppelbereik leveren. De werking van de motor wordt dan versterkt.

Automatische versnellingsbakken

In tegenstelling tot de gangbare veronderstellingen is er niet één type automatische versnellingsbak, maar zijn er verschillende.

Met koppelomvormer

De automatische versnellingsbak met hydraulische omvormer, ook wel 'automaat' genoemd, blijft na de handgeschakelde versnellingsbak de meest voorkomende vorm van transmissie.
De versnellingsbak met koppelomvormer lijkt sterk op zijn soortgenoot, maar heeft geen klassieke koppeling. Het vermogen wordt van de motor naar de versnellingsbak overgebracht met een koppelomvormer.
Hoewel hij eerst vooral werd gebruikt op sommige Europese voertuigen en veel Amerikaanse auto's, is de versnellingsbak met koppelomvormer nu zeer veelzijdig en komt hij steeds vaker voor. Nu het te hoge brandstofverbruik en het vermogensverlies afnemen, dankzij de efficiëntere versnellingsbakken, wordt de automaat perfect voor elk type voertuig.

Met enkele koppeling

De gerobotiseerde versnellingsbak of automatische versnellingsbak met enkele koppeling is gewoon een versnellingsbak waaraan een koppelingsmechanisme is toegevoegd. Hier voert het apparaat het schakelen uit in plaats van de bestuurder. Er zijn twee handelwijzen:

  • De 'automatische' modus: de meest geschikte versnelling wordt door het systeem gekozen.
  • De 'sequentiële' modus: de koppeling wordt automatisch ingeschakeld, maar de bestuurder schakelt, afhankelijk van het model, via flippers op het stuur of met een versnellingspook.

Met dubbele koppeling

De gerobotiseerde versnellingsbak, ofwel de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling, levert veel betere prestaties dan de standaard automaat. Hij is dan ook duurder en complexer. Hij bestaat uit twee koppelingen, zoals de naam al aangeeft.
De even versnellingen zijn verbonden met de ene koppeling en oneven versnellingen met de andere. Er is dus sprake van een dubbele koppeling.
Ze werken samen. Wanneer een versnelling wordt ingeschakeld, wordt de volgende versnelling al automatisch vooraf ingeschakeld. Er is geen ongemak of schokken of onderbreking tijdens het rijden. De efficiëntie en vlotte voortgang zijn perfect.

Continu variabel

De continu variabele transmissie (CVT) is een model dat geen vaste versnellingen heeft.
Terwijl de automatische versnellingsbak tussen 6 en 10 versnellingen kan hebben, heeft de CVT slechts één versnelling die zich naar behoefte aanpast en verandert. De transmissie is geschikt voor alle voertuigen: vierwielaandrijving, achterwielaandrijving of voorwielaandrijving. Het is zelfs mogelijk om de CVT te combineren met een hybride of oplaadbare hybride motor.

De sequentiële versnellingsbak

De sequentiële versnellingsbak is een technologie die voor het eerst in de Formule 1 werd toegepast en is nu te vinden in bepaalde sportwagens. Over het algemeen hebben auto's met een sequentiële versnellingsbak ook een automatische versnellingsbak. Dat komt omdat ze op vrijwel dezelfde manier werken. De bestuurder heeft geen koppelingspedaal om te schakelen. Het zijn de hendels op het stuur waarmee u kunt schakelen. U moet de schakelaar rechts gebruiken om op te schakelen en het linker om terug te schakelen.

De sequentiële versnellingsbak biedt betere prestaties en een aangenamer weggedrag dan andere transmissiesystemen. Er is minder vermogensverlies, minder schokken en de versnellingen worden synchroon geschakeld.

Doorgaan zonder te accepteren >
Over cookies en andere tracers
AD Tyres (Distriauto.nl) en zijn partners (Google, Hotjar, Microsoft) gebruiken cookies en andere tracers (webstorage) om de goede werking van de site te verzekeren, uw navigatie te vergemakkelijken, statistische metingen uit te voeren en om zijn reclamecampagnes te personaliseren. Cookies en andere tracers die op uw terminal zijn opgeslagen, kunnen persoonsgegevens bevatten. Daarom plaatsen wij geen cookies of andere tracers zonder uw vrije en geïnformeerde toestemming, met uitzondering van die welke essentieel zijn voor de werking van de site. We bewaren uw keuze 6 maanden. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door naar de pagina over cookies en andere tracers te gaan. U kunt ervoor kiezen om verder te surfen zonder het deponeren van cookies of andere tracers te aanvaarden. Weigering verhindert de toegang tot diensten niet Distriauto.nl. Voor meer informatie, bezoek de cookies en andere tracers pagina.
De cookies personaliseren
Er heeft een vergissing plaatsgevonden. Gelieve opnieuw proberen of neem contact op in geval het probleem niet opgelost is.
LiveChat