Uw mandje is leeg

Versnellingsbak voor Opel Zafira / Zafira Family B...

Deze producten zijn geschikt voor uw voertuig
Opel Zafira / Zafira Family 1.6 (M75)
Voertuig wissen
86 resultaten
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 5 versnellingen
  • Type Double
  • Lengte 1/2 [mm] 1175/871 Mm, 1147/845 Mm
  • OEM nummer 55351949
€ 136,69
21% inclusief BTW, gratis levering
voorraad
€ 3,32
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inhoud [liter] 5 L
  • Kleur Rood
  • Let op de serviceinformatie
  • Specificatie AISIN-WARNER AW-1, ATF AW-1, ATF SP-II, ATF SP-II M, ATF SP-III, ATF T-IV, BMW ATF 6, CHRYSLER ATF +4, Daihatsu Alumix ATF, DEXRON III, Renault ELFMATIC J6, Fiat Typo T-IV, FIAT 9.55550-AV1, FIAT 9.55550-AV2, Ford WSS-M2C922-A1, FORD WSS-M2C924-A, Honda ATF Z-I, HONDA DW-1, Isuzu Besco ATF-II, Isuzu Besco ATF-III, JASO M315 Typ 1A, Kia SP-II / SP-III, Kia SP-IV RR, Mazda ATF D-III, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, Mitsubishi SP II, Mitsubishi SP III, Nissan ATF-Matic D, Nissan ATF-Matic J, Nissan C/D/J, NISSAN MATIC-S, Peugeot ATF AW-1, Saab ATF 3309, Subaru ATF / Special, Suzuki AW-1, Suzuki 3309, Suzuki 3317, Toyota ATF WS, Toyota Type D-2/WS, Toyota Type T-II, TOYOTA TYPE T-III, TOYOTA TYPE T-IV, Toyota WS, TUTELA GI/E, TUTELA GI/V, TUTELA VI
  • Gewicht (kg) 4,43 Kg
  • OEM nummer 30713828, 30713828 SK, 83 22 0 402 413 ...
€ 59,70
€ 11,94 per liter
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Achter
  • Vereist aantal stuks 1
  • Voor oe nummer 9191558
  • Gewicht [g] 1015 G
  • OEM nummer 0682502, 09191558, 24427641 ...
€ 34,65
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met steekhulsbehuizing, Met pakking
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met leiding
  • Voor fabrikant ALFA ROMEO, OPEL
  • Aantal polen 6 -polig
  • Kabellengte (mm) 200 Mm
  • Kabeldoorsnede [mm²] 1 Mm²
  • Contactoppervlakte Verzilverd
  • Steekbreedte (mm) 2,8 Mm
  • Materiaal leidingisolatie Silicoon
  • Temperatuur van [°c] -25 °C
  • Temperatuurbereik tot [°c] +140 °C
  • OEM nummer 10164587, 9117964, 8 48 119 ...
€ 50,95
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Motor, Aandrijfas
  • Tecdoc-motornummer A 16 XER, Z 16 XER
  • Motorcode Z16XER, A16XER
  • Binnendiameter1 [mm] 35 Mm
  • Buitendiameter 1 [mm] 48 Mm
  • Materiaal FPM (Fluor-Kautschuk)
  • Draaibeweging Rechtse draaibeweging
  • Stofkap Met stofkaplip
  • Voor oe nummer 55352607
  • Hoogte 1 (mm) 7 Mm
  • OEM nummer 55352607, 55563374, 5636970 ...
€ 6,53
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 5,58
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Voor
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 5 versnellingen
  • Uitvoering Voor voertuigen met versnellingsbak
  • Versnellingsbak id F17
  • OEM nummer 07 58 405, 7 58 405, 90147931 ...
€ 8,42
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Kenletter EX
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 6 versnellingen
  • Specificatie Doppelseilzug
  • OEM nummer 7 58 818, 55351948
€ 57,51
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 5 versnellingen
  • Uitvoering Voor voertuigen met versnellingsbak
  • Versnellingsbak id F17
  • Gewicht (kg) 0,207 Kg
  • Lengte (mm) 157 Mm
  • OEM nummer 758405, 90147931
€ 9,30
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 10,16
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Lengte 1 [mm] 1147 Mm
  • Lengte 2 [mm] 845 Mm
  • Lengte 3 [mm] 1175 Mm
  • Lengte 4 [mm] 868 Mm
  • Gewicht (kg) 1 Kg
  • OEM nummer 55351949, 758819
€ 64,76
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 23,37
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 21,49
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 6 versnellingen
  • Binnen lengte [mm] 908 Mm, 890 Mm
  • Buiten lengte [mm] 1218 Mm, 1175 Mm
  • Gewicht (kg) 0,916 Kg
  • OEM nummer 055351948, 07 58 818, 55351948 ...
€ 80,73
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met afdichtring
  • Tecdoc-motornummer Z 16 XER
  • Motorcode Z 16 XER
  • Aantal polen 2 -polig
  • Stekkerkleur Zwart
  • Sensortype Inductie sensor
  • Aandrijving Met automatische aandrijving
  • Gewicht (kg) 0,05042 Kg
  • OEM nummer 55 185 789, 07 84 527, 7 84 527 ...
€ 24,99
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Bovenaan, Aan schakelstang
  • Aandrijving Handgeschakeld
  • Chassisnummer tot AG999999, D2000000
  • Versnellingsbak id F10, F13, F10/F13/F15/F17, F15, F17
  • Materiaal Papier
  • OEM nummer 07 55 160, 7 55 160, 90345458 ...
€ 3,46
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met afdichtring
  • Schroefdraad lengte [mm] 8 Mm
  • Schroefkop-/moerprofiel Binnen Torx
  • Materiaal Staal
  • Schroeflengte onder kop [mm] 10 Mm
  • Maat van uitwendige schroefdraad M14 x 1,5
  • Sleutelwijdte T40
  • Let op de serviceinformatie
  • Buitendiameter [mm] 25 Mm
  • Oppervlakte Zink-Nikkel coating
  • Lengte (mm) 13 Mm
  • Gewicht (kg) 0,022 Kg
  • OEM nummer 46823509, 46823517, 24 11 1 423 591 ...
€ 4,07
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met afdichtring
  • Schroefkop-/moerprofiel Binnen Torx
  • Maat van uitwendige schroefdraad M14 x 1,5
  • Sleutelwijdte T40
  • Let op de serviceinformatie
  • Buitendiameter [mm] 25 Mm
  • Oppervlakte Zink-Nikkel coating
  • Schroefdraad lengte [mm] 8 Mm
  • Materiaal Staal
  • Schroeflengte onder kop [mm] 10 Mm
  • Lengte (mm) 13 Mm
  • OEM nummer 46823509, 46823517, 24 11 1 423 591 ...
€ 4,07
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Links
  • Ophangwijze Hydrolager
  • Gewicht (kg) 1 Kg
  • OEM nummer 13159995, 56 84 653
€ 44,47
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad

Rol van de versnellingsbak

De versnellingsbak is een hydraulisch of mechanisch systeem dat een auto vooruit of achteruit laat rijden. Het brengt vermogen en motorkoppel over op de wielen door middel van een steekas of aandrijfas. Om de transmissie op dezelfde snelheid te laten draaien als de motor, ofwel langzamer ofwel sneller, hebben de versnellingen een verschillende overbrengingsverhouding.

De verschillende soorten versnellingsbakken

Tegenwoordig kunnen 3 soorten versnellingsbakken op auto's voorkomen. Er is een sequentiële versnellingsbak, een automatische versnellingsbak en een handgeschakelde versnellingsbak. Hun doel is hetzelfde: de wielen in beweging zetten door het vermogen van de motor om te zetten in aandrijfkracht.
Het enige onderscheid tussen deze versnellingsbakken is de manier waarop automobilisten ze gebruiken. Terwijl de handgeschakelde versnellingsbak een koppelingspedaal vereist, is dit niet zo bij automatische en sequentiële versnellingsbakken.

De handgeschakelde versnellingsbak

De handgeschakelde versnellingsbak, het meest voorkomende model in Europa, is uitgerust met tandwielen die zorgen voor synchroon schakelen. Men spreekt hierbij over een 'tandwieloverbrenging'. Deze versnellingsbakken hebben gewoonlijk 5 of 6 verschillende standen. Eenvoudig gezegd hebben voertuigen met een handgeschakelde versnellingsbak een transmissie die lijkt op een groot raderwerk met verschillende assen. Door het koppelingspedaal in te trappen en via een hendel te schakelen, schakelt de bestuurder mechanismen in die een groter of kleiner koppelbereik leveren. De werking van de motor wordt dan versterkt.

Automatische versnellingsbakken

In tegenstelling tot de gangbare veronderstellingen is er niet één type automatische versnellingsbak, maar zijn er verschillende.

Met koppelomvormer

De automatische versnellingsbak met hydraulische omvormer, ook wel 'automaat' genoemd, blijft na de handgeschakelde versnellingsbak de meest voorkomende vorm van transmissie.
De versnellingsbak met koppelomvormer lijkt sterk op zijn soortgenoot, maar heeft geen klassieke koppeling. Het vermogen wordt van de motor naar de versnellingsbak overgebracht met een koppelomvormer.
Hoewel hij eerst vooral werd gebruikt op sommige Europese voertuigen en veel Amerikaanse auto's, is de versnellingsbak met koppelomvormer nu zeer veelzijdig en komt hij steeds vaker voor. Nu het te hoge brandstofverbruik en het vermogensverlies afnemen, dankzij de efficiëntere versnellingsbakken, wordt de automaat perfect voor elk type voertuig.

Met enkele koppeling

De gerobotiseerde versnellingsbak of automatische versnellingsbak met enkele koppeling is gewoon een versnellingsbak waaraan een koppelingsmechanisme is toegevoegd. Hier voert het apparaat het schakelen uit in plaats van de bestuurder. Er zijn twee handelwijzen:

  • De 'automatische' modus: de meest geschikte versnelling wordt door het systeem gekozen.
  • De 'sequentiële' modus: de koppeling wordt automatisch ingeschakeld, maar de bestuurder schakelt, afhankelijk van het model, via flippers op het stuur of met een versnellingspook.

Met dubbele koppeling

De gerobotiseerde versnellingsbak, ofwel de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling, levert veel betere prestaties dan de standaard automaat. Hij is dan ook duurder en complexer. Hij bestaat uit twee koppelingen, zoals de naam al aangeeft.
De even versnellingen zijn verbonden met de ene koppeling en oneven versnellingen met de andere. Er is dus sprake van een dubbele koppeling.
Ze werken samen. Wanneer een versnelling wordt ingeschakeld, wordt de volgende versnelling al automatisch vooraf ingeschakeld. Er is geen ongemak of schokken of onderbreking tijdens het rijden. De efficiëntie en vlotte voortgang zijn perfect.

Continu variabel

De continu variabele transmissie (CVT) is een model dat geen vaste versnellingen heeft.
Terwijl de automatische versnellingsbak tussen 6 en 10 versnellingen kan hebben, heeft de CVT slechts één versnelling die zich naar behoefte aanpast en verandert. De transmissie is geschikt voor alle voertuigen: vierwielaandrijving, achterwielaandrijving of voorwielaandrijving. Het is zelfs mogelijk om de CVT te combineren met een hybride of oplaadbare hybride motor.

De sequentiële versnellingsbak

De sequentiële versnellingsbak is een technologie die voor het eerst in de Formule 1 werd toegepast en is nu te vinden in bepaalde sportwagens. Over het algemeen hebben auto's met een sequentiële versnellingsbak ook een automatische versnellingsbak. Dat komt omdat ze op vrijwel dezelfde manier werken. De bestuurder heeft geen koppelingspedaal om te schakelen. Het zijn de hendels op het stuur waarmee u kunt schakelen. U moet de schakelaar rechts gebruiken om op te schakelen en het linker om terug te schakelen.

De sequentiële versnellingsbak biedt betere prestaties en een aangenamer weggedrag dan andere transmissiesystemen. Er is minder vermogensverlies, minder schokken en de versnellingen worden synchroon geschakeld.

Doorgaan zonder te accepteren >
Over cookies en andere tracers
AD Tyres (Distriauto.nl) en zijn partners (Google, Hotjar, Microsoft) gebruiken cookies en andere tracers (webstorage) om de goede werking van de site te verzekeren, uw navigatie te vergemakkelijken, statistische metingen uit te voeren en om zijn reclamecampagnes te personaliseren. Cookies en andere tracers die op uw terminal zijn opgeslagen, kunnen persoonsgegevens bevatten. Daarom plaatsen wij geen cookies of andere tracers zonder uw vrije en geïnformeerde toestemming, met uitzondering van die welke essentieel zijn voor de werking van de site. We bewaren uw keuze 6 maanden. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door naar de pagina over cookies en andere tracers te gaan. U kunt ervoor kiezen om verder te surfen zonder het deponeren van cookies of andere tracers te aanvaarden. Weigering verhindert de toegang tot diensten niet Distriauto.nl. Voor meer informatie, bezoek de cookies en andere tracers pagina.
De cookies personaliseren
Er heeft een vergissing plaatsgevonden. Gelieve opnieuw proberen of neem contact op in geval het probleem niet opgelost is.
LiveChat