Uw mandje is leeg

Versnellingsbak voor Audi Q7 (4LB) 3.0 TFSI quattro...

Deze producten zijn geschikt voor uw voertuig
Audi Q7 3.0 TFSI quattro
Voertuig wissen
136 resultaten
  • Binnendiameter [mm] 11,5 Mm
  • Buitendiameter [mm] 17,5 Mm
  • Materiaal FCR (fluorcarbonrubber)
  • Vorm O-ring
  • Dikte [mm] 3 Mm
  • Gewicht (kg) 0,001 Kg
  • OEM nummer N 905 614 01, N 906 660 01, N 906 660 03 ...
€ 1,27
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Filter type Filter insert
  • Buitendiameter [mm] 253 Mm
  • Binnendiameter [mm] 172 Mm
  • Hoogte (mm) 80 Mm
  • OEM nummer 95832543500, 0C8325435
€ 83,90
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met oliebakafdichting
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 8 versnellingen
  • Gewicht (kg) 0,339 Kg
  • OEM nummer 0C8 321 371, 0C8 321 371 S1, 0C8 325 435 ...
€ 41,62
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inhoud [liter] 7 L
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met toebehoren
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met hoeveelheid olie voor standaard olieverversing
  • Hoeveelheid Set
  • Voor fabrikant AISIN WARNER
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 8 versnellingen
  • Type versnellingsbak TR80, 0C8
  • Vervangen na [km] 60000 Km
  • OEM nummer 958 325 435 00, 958 321 371 00, 0C8 325 435 ...
€ 279,33
€ 39,90 per liter
21% inclusief BTW, gratis levering
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met pakking
  • Vervangen na [jaar] 5 Jaar
  • Bekijk de stuklijst voor artikelen die nog worden benodigd
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 6 versnellingen
  • Type versnellingsbak 09D
  • Vervangen na [km] 80000 Km
  • Gewicht (kg) 0,976 Kg
  • OEM nummer 09D 321 371, 09D 321 435 kit, 09D 325 429 ...
€ 73,47
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 92,01
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inhoud [liter] 5 L
  • Versnellingsbak id 0C8
  • Kleur Rood
  • Let op de serviceinformatie
  • Specificatie AISIN-WARNER AW-1, ATF AW-1, ATF SP-II, ATF SP-II M, ATF SP-III, ATF T-IV, BMW ATF 6, CHRYSLER ATF +4, Daihatsu Alumix ATF, DEXRON III, Renault ELFMATIC J6, Fiat Typo T-IV, FIAT 9.55550-AV1, FIAT 9.55550-AV2, Ford WSS-M2C922-A1, FORD WSS-M2C924-A, Honda ATF Z-I, HONDA DW-1, Isuzu Besco ATF-II, Isuzu Besco ATF-III, JASO M315 Typ 1A, Kia SP-II / SP-III, Kia SP-IV RR, Mazda ATF D-III, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, Mitsubishi SP II, Mitsubishi SP III, Nissan ATF-Matic D, Nissan ATF-Matic J, Nissan C/D/J, NISSAN MATIC-S, Peugeot ATF AW-1, Saab ATF 3309, Subaru ATF / Special, Suzuki AW-1, Suzuki 3309, Suzuki 3317, Toyota ATF WS, Toyota Type D-2/WS, Toyota Type T-II, TOYOTA TYPE T-III, TOYOTA TYPE T-IV, Toyota WS, TUTELA GI/E, TUTELA GI/V, TUTELA VI
  • Gewicht (kg) 4,43 Kg
  • OEM nummer 30713828, 30713828 SK, 83 22 0 402 413 ...
€ 59,70
€ 11,94 per liter
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inhoud [liter] 1 L
  • Type versnellingsbak TR-80SD, 0C8
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 6 versnellingen, Automatische versnellingsbak, 8 versnellingen
  • Chemische eigenschappen Synthetisch
  • Systeemvulhoeveelheid in acht nemen
  • Kleur Groen
  • Let op de richtlijnen van de fabrikant
  • Vervangen na [km] 80000 Km
  • Artikelnummer van het benodigde bijzondere gereedschap V99-1017
  • Vervangen na [jaar] 5 Jaar
  • Vrijgave van de fabrikant Fiat 9.55550-AV5, ATF 8HP, Jeep ATF LGF8, Tutela AS8, ATF 3+, G 060 162 A1/A2/A6, ZF Lifeguardfluid 8
  • Artikelnummer van de aanbevolen artikel V10-3225, V10-3224, V20-2090
  • Hoogte (mm) 225 Mm
  • Bundeltype Fles
  • Lengte (mm) 60 Mm
  • Gewicht (kg) 1,15 Kg
  • Breedte (mm) 115 Mm
  • OEM nummer G06 016 2A2, 2 152 426, 2 289 720 ...
€ 32,61
€ 32,61 per liter
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aandrijving Voor automatische versnellingsbak met 8 versn.
  • Gewicht (kg) 0,3 Kg
  • OEM nummer 0C8 321 371, 0C8 321 371 S1, 0C8 325 435 ...
€ 30,58
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met pakking
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 6 versnellingen
  • Bekijk de stuklijst voor artikelen die nog worden benodigd
  • Serienummer FSF-VW-001
  • OEM nummer 09D 321 371, 09D 321 435 kit, 09D 325 429 ...
€ 23,76
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met olieaftapschroef
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Zonder oliekuipafdichting, Met afdichtring
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 6 versnellingen
  • Carterpanmateriaal Plaatstaal
  • Systeemvulhoeveelheid in acht nemen
  • Voor aanbevolen reparatie aanwijzingen, zie toebehoorlijst
  • Let op de richtlijnen van de fabrikant
  • Oppervlakte Zwart gelakt, KTL-coating (kathodische dompellak)
  • OEM nummer 09D 321 361A, 09D 321 361
€ 67,43
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inhoud [liter] 7 L
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met pakking
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met hoeveelheid olie voor standaard olieverversing, Met afdichtring
  • Vervangen na [jaar] 5 Jaar
  • Bekijk de stuklijst voor artikelen die nog worden benodigd
  • Type versnellingsbak TR-80SD, 0C8
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 8 versnellingen
  • Hoeveelheid Set
  • Vervangen na [km] 80000 Km
  • Olie-fabrikantvoorschrift G055540A2
  • Gewicht (kg) 7,852 Kg
  • OEM nummer 958 321 371 00, 958 325 435 00, 0C8 321 371 ...
€ 321,64
€ 45,95 per liter
21% inclusief BTW, gratis levering
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met pakking
  • Aantal gaten voor montage 11
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 8 versnellingen, Automatische versnellingsbak
  • Filter type Filter insert
  • Type versnellingsbak TR-80SD
  • Breedte (mm) 141 Mm
  • Hoogte (mm) 30 Mm
  • OEM nummer 95832543500, 95832137100, 0C8321371 ...
€ 18,36
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met pakking
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Zonder bevestigingsmateriaal
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 8 versnellingen
  • Voor fabrikant AISIN WARNER
  • Hoeveelheid Set
  • Type versnellingsbak 0C8, TR-80SD
  • Aantal gaten voor montage 11
  • OEM nummer 0C8 321 371, 0C8 325 435, 958 321 371 00 ...
€ 31,06
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Tecdoc-motornummer CTWA
  • Schroefdraadmaat M10x1,0
  • Volgende artikelen worden benodigd (artikelnummer) 512.080.100
  • Lengte (mm) 9 Mm
  • OEM nummer WHT005510
€ 4,10
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met pakking
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met afdichtring
  • Vervangen na [jaar] 5 Jaar
  • Type versnellingsbak TR-80SD, 0C8
  • Optioneel
  • Bekijk de stuklijst voor artikelen die nog worden benodigd
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 8 versnellingen
  • Hoeveelheid Set
  • Vervangen na [km] 80000 Km
  • Gewicht (kg) 0,833 Kg
  • OEM nummer 958 321 371 00, 958 325 435 00, 0C8 321 371 ...
€ 170,90
21% inclusief BTW, gratis levering
voorraad
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met afdichtring
  • Tecdoc-motornummer CTWA
  • Schroefdraadmaat M10x1,0
  • Lengte (mm) 9 Mm
  • OEM nummer WHT005510, 0C8321181, 95832158100 ...
€ 5,40
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met toebehoren, Zonder olie
  • Type versnellingsbak TR-80SD, AL1000, 0C8
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 8 versnellingen
  • Voor fabrikant AISIN
  • Hoeveelheid Set
  • Alternatieve reparatieset 100 135 0108, 100 135 0108/XK
  • Voor aanbevolen reparatie aanwijzingen, zie toebehoorlijst
  • OEM nummer 0C8 325 435, 958 325 435 00, 0C8 321 371 ...
€ 105,83
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aandrijving Voor automatische versnellingsbak met 8 versn.
  • Filter type Filter insert
  • OEM nummer 0C8 321 371, 0C8 321 371 S1, 0C8 325 435 ...
€ 25,16
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 81,72
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad

Rol van de versnellingsbak

De versnellingsbak is een hydraulisch of mechanisch systeem dat een auto vooruit of achteruit laat rijden. Het brengt vermogen en motorkoppel over op de wielen door middel van een steekas of aandrijfas. Om de transmissie op dezelfde snelheid te laten draaien als de motor, ofwel langzamer ofwel sneller, hebben de versnellingen een verschillende overbrengingsverhouding.

De verschillende soorten versnellingsbakken

Tegenwoordig kunnen 3 soorten versnellingsbakken op auto's voorkomen. Er is een sequentiële versnellingsbak, een automatische versnellingsbak en een handgeschakelde versnellingsbak. Hun doel is hetzelfde: de wielen in beweging zetten door het vermogen van de motor om te zetten in aandrijfkracht.
Het enige onderscheid tussen deze versnellingsbakken is de manier waarop automobilisten ze gebruiken. Terwijl de handgeschakelde versnellingsbak een koppelingspedaal vereist, is dit niet zo bij automatische en sequentiële versnellingsbakken.

De handgeschakelde versnellingsbak

De handgeschakelde versnellingsbak, het meest voorkomende model in Europa, is uitgerust met tandwielen die zorgen voor synchroon schakelen. Men spreekt hierbij over een 'tandwieloverbrenging'. Deze versnellingsbakken hebben gewoonlijk 5 of 6 verschillende standen. Eenvoudig gezegd hebben voertuigen met een handgeschakelde versnellingsbak een transmissie die lijkt op een groot raderwerk met verschillende assen. Door het koppelingspedaal in te trappen en via een hendel te schakelen, schakelt de bestuurder mechanismen in die een groter of kleiner koppelbereik leveren. De werking van de motor wordt dan versterkt.

Automatische versnellingsbakken

In tegenstelling tot de gangbare veronderstellingen is er niet één type automatische versnellingsbak, maar zijn er verschillende.

Met koppelomvormer

De automatische versnellingsbak met hydraulische omvormer, ook wel 'automaat' genoemd, blijft na de handgeschakelde versnellingsbak de meest voorkomende vorm van transmissie.
De versnellingsbak met koppelomvormer lijkt sterk op zijn soortgenoot, maar heeft geen klassieke koppeling. Het vermogen wordt van de motor naar de versnellingsbak overgebracht met een koppelomvormer.
Hoewel hij eerst vooral werd gebruikt op sommige Europese voertuigen en veel Amerikaanse auto's, is de versnellingsbak met koppelomvormer nu zeer veelzijdig en komt hij steeds vaker voor. Nu het te hoge brandstofverbruik en het vermogensverlies afnemen, dankzij de efficiëntere versnellingsbakken, wordt de automaat perfect voor elk type voertuig.

Met enkele koppeling

De gerobotiseerde versnellingsbak of automatische versnellingsbak met enkele koppeling is gewoon een versnellingsbak waaraan een koppelingsmechanisme is toegevoegd. Hier voert het apparaat het schakelen uit in plaats van de bestuurder. Er zijn twee handelwijzen:

  • De 'automatische' modus: de meest geschikte versnelling wordt door het systeem gekozen.
  • De 'sequentiële' modus: de koppeling wordt automatisch ingeschakeld, maar de bestuurder schakelt, afhankelijk van het model, via flippers op het stuur of met een versnellingspook.

Met dubbele koppeling

De gerobotiseerde versnellingsbak, ofwel de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling, levert veel betere prestaties dan de standaard automaat. Hij is dan ook duurder en complexer. Hij bestaat uit twee koppelingen, zoals de naam al aangeeft.
De even versnellingen zijn verbonden met de ene koppeling en oneven versnellingen met de andere. Er is dus sprake van een dubbele koppeling.
Ze werken samen. Wanneer een versnelling wordt ingeschakeld, wordt de volgende versnelling al automatisch vooraf ingeschakeld. Er is geen ongemak of schokken of onderbreking tijdens het rijden. De efficiëntie en vlotte voortgang zijn perfect.

Continu variabel

De continu variabele transmissie (CVT) is een model dat geen vaste versnellingen heeft.
Terwijl de automatische versnellingsbak tussen 6 en 10 versnellingen kan hebben, heeft de CVT slechts één versnelling die zich naar behoefte aanpast en verandert. De transmissie is geschikt voor alle voertuigen: vierwielaandrijving, achterwielaandrijving of voorwielaandrijving. Het is zelfs mogelijk om de CVT te combineren met een hybride of oplaadbare hybride motor.

De sequentiële versnellingsbak

De sequentiële versnellingsbak is een technologie die voor het eerst in de Formule 1 werd toegepast en is nu te vinden in bepaalde sportwagens. Over het algemeen hebben auto's met een sequentiële versnellingsbak ook een automatische versnellingsbak. Dat komt omdat ze op vrijwel dezelfde manier werken. De bestuurder heeft geen koppelingspedaal om te schakelen. Het zijn de hendels op het stuur waarmee u kunt schakelen. U moet de schakelaar rechts gebruiken om op te schakelen en het linker om terug te schakelen.

De sequentiële versnellingsbak biedt betere prestaties en een aangenamer weggedrag dan andere transmissiesystemen. Er is minder vermogensverlies, minder schokken en de versnellingen worden synchroon geschakeld.

Doorgaan zonder te accepteren >
Over cookies en andere tracers
AD Tyres (Distriauto.nl) en zijn partners (Google, Hotjar, Microsoft) gebruiken cookies en andere tracers (webstorage) om de goede werking van de site te verzekeren, uw navigatie te vergemakkelijken, statistische metingen uit te voeren en om zijn reclamecampagnes te personaliseren. Cookies en andere tracers die op uw terminal zijn opgeslagen, kunnen persoonsgegevens bevatten. Daarom plaatsen wij geen cookies of andere tracers zonder uw vrije en geïnformeerde toestemming, met uitzondering van die welke essentieel zijn voor de werking van de site. We bewaren uw keuze 6 maanden. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door naar de pagina over cookies en andere tracers te gaan. U kunt ervoor kiezen om verder te surfen zonder het deponeren van cookies of andere tracers te aanvaarden. Weigering verhindert de toegang tot diensten niet Distriauto.nl. Voor meer informatie, bezoek de cookies en andere tracers pagina.
De cookies personaliseren
Er heeft een vergissing plaatsgevonden. Gelieve opnieuw proberen of neem contact op in geval het probleem niet opgelost is.
LiveChat