Uw mandje is leeg

Versnellingsbak voor Audi A4 B7 (8EC) 2.0 TDI (100KW...

Deze producten zijn geschikt voor uw voertuig
Audi A4 2.0 TDI
Voertuig wissen
161 resultaten
  • Binnendiameter [mm] 11,5 Mm
  • Buitendiameter [mm] 17,5 Mm
  • Materiaal FCR (fluorcarbonrubber)
  • Vorm O-ring
  • Dikte [mm] 3 Mm
  • Gewicht (kg) 0,001 Kg
  • OEM nummer N 905 614 01, N 906 660 01, N 906 660 03 ...
€ 1,27
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Midden
  • Aandrijving Voor versnellingsbak
  • Ophangwijze Rubbermetaallager
  • Gewicht (kg) 0,336 Kg
  • Gewicht [g] 336 G
  • OEM nummer 8E0399105HB, 8E0399105G, 8E0399105BG ...
€ 46,49
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 58,36
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met oliebakafdichting
  • Type versnellingsbak AG4
  • Filter type Filter insert
  • Binnendiameter [mm] 25 Mm
  • Breedte 1 [mm] 196 Mm
  • Breedte 2 [mm] 157 Mm
  • Hoogte (mm) 35 Mm
  • OEM nummer 01M325429, 095321371, 096321370 ...
€ 18,68
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met oliebakafdichting
  • Type versnellingsbak ZF 5HP19FL
  • Filter type Filter insert
  • Binnendiameter [mm] 21 Mm
  • Hoogte (mm) 60 Mm
  • Breedte 1 [mm] 295 Mm
  • Breedte 2 [mm] 275 Mm
  • OEM nummer 01V325429
€ 20,88
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Achter
  • Aandrijving Voor versnellingsbak
  • Voor oe nummer 8E0399105BG
  • Gewicht [g] 763 G
  • OEM nummer 8E0399105BG, 8E0399105DM, 8E0399105G ...
€ 39,08
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 5 versnellingen
  • Materiaal Staal
  • OEM nummer 01V 321 359B, 01V 321 359A, 01V 321 359 ...
€ 51,51
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Inlaatzijde, Binnen
  • Type versnellingsbak HCF, HTA, GYJ, JZT, KTS, HCK, JEM
  • Versie GEARB. HCF, HTA, GEARB. GYJ, JZT, KTS, GEARB. HCK, JEM
  • Binnendiameter1 [mm] 24,9 Mm
  • Buitendiameter 1 [mm] 40 Mm
  • Materiaal ACM (Polyacryl-Rubber)
  • Stofkap Met stofkaplip
  • Draaibeweging Rechtse draaibeweging
  • Hoogte 1 (mm) 8 Mm
  • OEM nummer 016311113C, 012311113B
€ 4,09
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inhoud [liter] 6 L
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met toebehoren
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met hoeveelheid olie voor standaard olieverversing
  • Type versnellingsbak 01J, 0AN
  • Vervangen na [jaar] 5 Jaar
  • Hoeveelheid Set
  • Bekijk de stuklijst voor artikelen die nog worden benodigd
  • Vervangen na [km] 80000 Km
  • Aandrijving CTV-automaat (traploos)
  • OEM nummer G 052 180 A2 kit
€ 160,77
€ 26,80 per liter
21% inclusief BTW, gratis levering
voorraad
  • Inbouwplaats Vooras
  • Inhoud [liter] 1 L
  • Versnellingsbak id 01J
  • Kleur Geel
  • Viscositeitsindeling volgens sae 75W85
  • Let op de serviceinformatie
  • Gewicht (kg) 0,9 Kg
  • OEM nummer G 052 145, G 052 145 A1, G 052 145 S2 ...
€ 25,92
€ 25,92 per liter
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Type versnellingsbak AG4
  • Diameter o-ring (mm) 34 Mm
  • Filter type Filter insert
  • Hoogte (mm) 32 Mm
  • Breedte (mm) 158 Mm
  • OEM nummer 01M325429, 1M325429, 01M 325 429 ...
€ 7,76
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met steekhulsbehuizing, Met pakkingen, Met slang
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Met leiding
  • Let op technische data
  • Type stekker Huls voor platte stekker
  • Connectorhuisuitvoering Connectorhuis
  • Aantal polen 2 -polig
  • Voor fabrikant MERCEDES-BENZ, VAG, Scania
  • Steekbreedte (mm) 2,8 Mm
  • Kabeldoorsnede [mm²] 0,75 Mm²
  • Beveiligingstype [ip code] IP X7
  • Kabellengte (mm) 500 Mm
  • Voor artikelnummer 82710249, 82710380, 82710396
  • Temperatuur van [°c] -25 °C
  • Temperatuurbereik tot [°c] +140 °C
  • Versie Neutral
  • OEM nummer 1J0 973 722, A 016 545 46 26, 016 545 46 26 ...
€ 11,68
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Achter
  • Artikelnummer paar 23284
  • Aandrijving CTV automaat (trappenloos)
  • Voor pr nummer G0Z
  • Ophangwijze Rubbermetaallager
  • Gewicht (kg) 0,776 Kg
  • OEM nummer 8E0 399 105 AF, 8E0 399 105 CL, 8E0 399 105 EL ...
€ 49,88
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Inbouwplaats Op versnellingsbakbehuizing
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 5 versnellingen, CTV automaat (trappenloos)
  • Blokkenscheiding
  • Modeljaar tot 2004
  • Materiaal Staal
  • Schroefdraadmaat M24x1,5
  • Schroefkop-/moerprofiel Binnen zeszijdig
  • Sleutelwijdte 17
  • Lengte (mm) 16.5 Mm
  • OEM nummer WHT 001 937, WHT001937, 012 301 127 F ...
€ 7,70
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie Met pakking
  • Schroefdraadmaat M18x1,5
  • Materiaal Staal
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak
  • Schroeflengte onder kop [mm] 12 Mm
  • Schroefdraad lengte [mm] 9 Mm
  • Schroefkop-/moerprofiel Binnen zeszijdig
  • Sleutelwijdte 8
  • Materiaal pakking NBR (Nitril-Butadien-Kautschuk)
  • Lengte (mm) 17.2 Mm
  • OEM nummer 01V 409 057, 01V409057, 24 11 7 552 349 ...
€ 8,41
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Versnellingsbak id 5HP19FL
  • Aandrijving Automatische versnellingsbak, 5 versnellingen
  • Type versnellingsbak 01V
  • Vervangen na [km] 80000 Km
  • Vervangen na [jaar] 5 Jaar
  • Materiaal Papier
  • Gewicht (kg) 0,13 Kg
  • OEM nummer 01V 321 371, 1V 321 371, 986 397 016 00 ...
€ 12,46
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Type versnellingsbak 01J
  • Vervangen na [km] 80000 Km
  • Vervangen na [jaar] 5 Jaar
  • Aandrijving CTV-automaat (traploos)
  • Gewicht (kg) 0,1545 Kg
  • OEM nummer 01J 301 463 A, 1J301463A, 1J 301 463 A ...
€ 10,71
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 272,99
21% inclusief BTW, gratis levering
voorraad
€ 19,48
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 16,52
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad

Rol van de versnellingsbak

De versnellingsbak is een hydraulisch of mechanisch systeem dat een auto vooruit of achteruit laat rijden. Het brengt vermogen en motorkoppel over op de wielen door middel van een steekas of aandrijfas. Om de transmissie op dezelfde snelheid te laten draaien als de motor, ofwel langzamer ofwel sneller, hebben de versnellingen een verschillende overbrengingsverhouding.

De verschillende soorten versnellingsbakken

Tegenwoordig kunnen 3 soorten versnellingsbakken op auto's voorkomen. Er is een sequentiële versnellingsbak, een automatische versnellingsbak en een handgeschakelde versnellingsbak. Hun doel is hetzelfde: de wielen in beweging zetten door het vermogen van de motor om te zetten in aandrijfkracht.
Het enige onderscheid tussen deze versnellingsbakken is de manier waarop automobilisten ze gebruiken. Terwijl de handgeschakelde versnellingsbak een koppelingspedaal vereist, is dit niet zo bij automatische en sequentiële versnellingsbakken.

De handgeschakelde versnellingsbak

De handgeschakelde versnellingsbak, het meest voorkomende model in Europa, is uitgerust met tandwielen die zorgen voor synchroon schakelen. Men spreekt hierbij over een 'tandwieloverbrenging'. Deze versnellingsbakken hebben gewoonlijk 5 of 6 verschillende standen. Eenvoudig gezegd hebben voertuigen met een handgeschakelde versnellingsbak een transmissie die lijkt op een groot raderwerk met verschillende assen. Door het koppelingspedaal in te trappen en via een hendel te schakelen, schakelt de bestuurder mechanismen in die een groter of kleiner koppelbereik leveren. De werking van de motor wordt dan versterkt.

Automatische versnellingsbakken

In tegenstelling tot de gangbare veronderstellingen is er niet één type automatische versnellingsbak, maar zijn er verschillende.

Met koppelomvormer

De automatische versnellingsbak met hydraulische omvormer, ook wel 'automaat' genoemd, blijft na de handgeschakelde versnellingsbak de meest voorkomende vorm van transmissie.
De versnellingsbak met koppelomvormer lijkt sterk op zijn soortgenoot, maar heeft geen klassieke koppeling. Het vermogen wordt van de motor naar de versnellingsbak overgebracht met een koppelomvormer.
Hoewel hij eerst vooral werd gebruikt op sommige Europese voertuigen en veel Amerikaanse auto's, is de versnellingsbak met koppelomvormer nu zeer veelzijdig en komt hij steeds vaker voor. Nu het te hoge brandstofverbruik en het vermogensverlies afnemen, dankzij de efficiëntere versnellingsbakken, wordt de automaat perfect voor elk type voertuig.

Met enkele koppeling

De gerobotiseerde versnellingsbak of automatische versnellingsbak met enkele koppeling is gewoon een versnellingsbak waaraan een koppelingsmechanisme is toegevoegd. Hier voert het apparaat het schakelen uit in plaats van de bestuurder. Er zijn twee handelwijzen:

  • De 'automatische' modus: de meest geschikte versnelling wordt door het systeem gekozen.
  • De 'sequentiële' modus: de koppeling wordt automatisch ingeschakeld, maar de bestuurder schakelt, afhankelijk van het model, via flippers op het stuur of met een versnellingspook.

Met dubbele koppeling

De gerobotiseerde versnellingsbak, ofwel de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling, levert veel betere prestaties dan de standaard automaat. Hij is dan ook duurder en complexer. Hij bestaat uit twee koppelingen, zoals de naam al aangeeft.
De even versnellingen zijn verbonden met de ene koppeling en oneven versnellingen met de andere. Er is dus sprake van een dubbele koppeling.
Ze werken samen. Wanneer een versnelling wordt ingeschakeld, wordt de volgende versnelling al automatisch vooraf ingeschakeld. Er is geen ongemak of schokken of onderbreking tijdens het rijden. De efficiëntie en vlotte voortgang zijn perfect.

Continu variabel

De continu variabele transmissie (CVT) is een model dat geen vaste versnellingen heeft.
Terwijl de automatische versnellingsbak tussen 6 en 10 versnellingen kan hebben, heeft de CVT slechts één versnelling die zich naar behoefte aanpast en verandert. De transmissie is geschikt voor alle voertuigen: vierwielaandrijving, achterwielaandrijving of voorwielaandrijving. Het is zelfs mogelijk om de CVT te combineren met een hybride of oplaadbare hybride motor.

De sequentiële versnellingsbak

De sequentiële versnellingsbak is een technologie die voor het eerst in de Formule 1 werd toegepast en is nu te vinden in bepaalde sportwagens. Over het algemeen hebben auto's met een sequentiële versnellingsbak ook een automatische versnellingsbak. Dat komt omdat ze op vrijwel dezelfde manier werken. De bestuurder heeft geen koppelingspedaal om te schakelen. Het zijn de hendels op het stuur waarmee u kunt schakelen. U moet de schakelaar rechts gebruiken om op te schakelen en het linker om terug te schakelen.

De sequentiële versnellingsbak biedt betere prestaties en een aangenamer weggedrag dan andere transmissiesystemen. Er is minder vermogensverlies, minder schokken en de versnellingen worden synchroon geschakeld.

Doorgaan zonder te accepteren >
Over cookies en andere tracers
AD Tyres (Distriauto.nl) en zijn partners (Google, Hotjar, Microsoft) gebruiken cookies en andere tracers (webstorage) om de goede werking van de site te verzekeren, uw navigatie te vergemakkelijken, statistische metingen uit te voeren en om zijn reclamecampagnes te personaliseren. Cookies en andere tracers die op uw terminal zijn opgeslagen, kunnen persoonsgegevens bevatten. Daarom plaatsen wij geen cookies of andere tracers zonder uw vrije en geïnformeerde toestemming, met uitzondering van die welke essentieel zijn voor de werking van de site. We bewaren uw keuze 6 maanden. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door naar de pagina over cookies en andere tracers te gaan. U kunt ervoor kiezen om verder te surfen zonder het deponeren van cookies of andere tracers te aanvaarden. Weigering verhindert de toegang tot diensten niet Distriauto.nl. Voor meer informatie, bezoek de cookies en andere tracers pagina.
De cookies personaliseren
Er heeft een vergissing plaatsgevonden. Gelieve opnieuw proberen of neem contact op in geval het probleem niet opgelost is.
LiveChat