Uw mandje is leeg

Druklager/koppelingsdruklager voor Fiat Ducato Open Laadbak/ Chassis...

Deze producten zijn geschikt voor uw voertuig
Fiat Ducato 130 Multijet 2,3 D
Voertuig wissen

Een type onderdeel kiezen

56 resultaten
  • Naaf boring-ø [mm] 34 Mm
  • Materiaal Aluminium
  • Serienummer NWS-CT-001
  • OEM nummer 55184529, 55207502, 55251546 ...
€ 56,04
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aandrijving Manuele versnelling, automatische bediening
  • Werkwijze Hydraulisch
  • OEM nummer 55251546, 55184529, 55207502 ...
€ 61,73
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Zonder sensor
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 6 versnellingen
  • Materiaal Metaal
  • Aantal gaten voor montage 2
  • Vulmedium Remvloeistof
  • OEM nummer 1400313180, 55199563, 55228666 ...
€ 50,18
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aanvullende artikelen / aanvullende info 2 Zonder sensor
  • Type versnellingsbak Selespeed
  • Aandrijving Semi-automatisch
  • Materiaal Metaal
  • Aantal gaten voor montage 3
  • Vulmedium Remvloeistof
  • OEM nummer 55184529, 55207502, 55251546 ...
€ 54,98
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 6 versnellingen
  • Naaf boring-ø [mm] 24 Mm
  • OEM nummer 1400313180, 55199563, 55228666 ...
€ 52,47
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Aandrijving Semi-automatisch, Manuele versnelling, automatische bediening
  • Type versnellingsbak Selespeed
  • Modeljaar vanaf 2011
  • Aantal gaten voor montage 3
  • OEM nummer 2041.89, 55207502, 2041.83 ...
€ 38,61
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Bouwjaar vanaf 201103, 201105, 201403
  • Type versnellingsbak M38
  • Aandrijving Volautomatisch, Automatische versnellingsbak, Manuele versnelling, automatische bediening, Handgeschakeld
  • Voertuigtype 33/35/40
  • Landuitvoering Rusland
  • Schroefdraadmaat 12
  • Materiaal Aluminium
  • Naaf boring-ø [mm] 32 Mm
  • OEM nummer 552074502, 71745451, 1611272980 ...
€ 70,72
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Let op de serviceinformatie
  • Serienummer NWS-FT-004
  • OEM nummer 1400313180, 55199563, 55228666 ...
€ 44,10
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 172,05
21% inclusief BTW, gratis levering
voorraad
  • Bouwjaar vanaf 201103, 200701
  • Motornummer vanaf 1521298, 1502430
  • Aandrijving Handgeschakeld
  • Motornummer tot 1521297
  • Tecdoc-motornummer F1AE0481N
  • Motorcode F1AE0481N
  • Type versnellingsbak 6M
  • Type XH
  • Naaf boring-ø [mm] 24 Mm
  • Remsysteem FTE
  • Materiaal Aluminium
  • OEM nummer 68239967AA, 1400313180, 55248403 ...
€ 51,79
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Modeljaar tot 2021
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 6 versnellingen
  • Let op de serviceinformatie
  • OEM nummer 55238035, 55248403, 55228666 ...
€ 68,38
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Bouwjaar vanaf 200701, 201512, 201105
  • Blokkenscheiding
  • Bouwjaar tot 201909, 201111
  • Motorcode F1AGL411D, F1AE0481N, F1AE3481D
  • Aandrijving Handgeschakelde versnellingsbak, 6 versnellingen, Versnellingsbak 6 versnelling, automatische bediening
  • Materiaal Kunststof
  • Naaf boring-ø [mm] 59 Mm
  • Aantal gaten voor montage 2
  • Voor fabrikantnummer ZA24015.7.1
  • OEM nummer 1400313180, 1440199580, 55199563 ...
€ 78,83
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Voor modelprototype Ducato 30
  • Blokkenscheiding
  • Bouwjaar tot 201402
  • Naaf boring-ø [mm] 24 Mm
  • Materiaal Aluminium
  • Voor fabrikant FTE
  • Nettogewicht [kg] 0,52 Kg
  • OEM nummer 1400313180, 55199563, 55228666 ...
€ 121,70
21% inclusief BTW, gratis levering
voorraad
  • Aandrijving Semi-automatisch
  • Type versnellingsbak Selespeed
  • Schroefdraadmaat M12x1,25x47
  • OEM nummer 55184529, 55207502, 55251546 ...
€ 71,52
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Bouwjaar vanaf 201105, 201512
  • Type versnellingsbak 6MR
  • Aandrijving Manuele versnellingsbak sequentieel
  • Aantal versnellingen 6 versnellingen
  • Motorcode F1AE3481D, F1AE3481D,F1AGL411D, F1AGL411D
  • Blokkenscheiding
  • Bouwjaar tot 201909
  • Naaf boring-ø [mm] 34 Mm
  • Materiaal Aluminium
  • Voor fabrikantnummer ZA340115.3.1
  • Aantal gaten voor montage 3
  • Gewicht (kg) 0,5 Kg
  • OEM nummer 0055184529, 55184529, 55207502 ...
€ 95,17
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 102,56
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Bouwjaar vanaf 201103
  • Aandrijving Handgeschakeld
  • Voertuigtype 30/33/35/40
  • Materiaal Aluminium
  • Remsysteem FTE
  • Naaf boring-ø [mm] 24 Mm
  • OEM nummer 68239967AA, 1400313180, 55199563 ...
€ 94,69
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Niet voor landenuitvoering Rusland
  • Nieuw onderdeel zonder waarborg
  • Werkwijze Hydraulisch
  • Naaf boring-ø [mm] 24 Mm
  • OEM nummer 1400313180, 55199563, 55228666 ...
€ 55,54
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
€ 50,72
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad
  • Materiaal Kunststof
  • OEM nummer 1400313180, 504260039, 55199563 ...
€ 56,64
21% inclusief BTW, exclusief bezorgkosten
voorraad

Wat is de functie van het koppelingsdruklager?

Het koppelingssysteem bestaat uit verschillende onderdelen naast het koppelingsdruklager, waaronder de drukplaat, de koppelingsplaat en het vliegwiel, enz.

Daarom wordt, wanneer het koppelingspedaal wordt ingetrapt, het koppelingsdruklager door een vork aangestuurd om de koppelingsplaat te ontkoppelen van het motorvliegwiel en de drukplaat. Het wordt dan mogelijk om op de versnellingsbak te schakelen en de koppelingsplaat zal op zijn eigen snelheid draaien.

Bij het loslaten van het koppelingspedaal wordt de drukplaat door het koppelingsdruklager losgelaten en drukt de koppelingsplaat weer op het motorvliegwiel.

Voor het efficiënt en snel wisselen van de koppeling bestaat het koppelingsdruklager uit drie hoofdonderdelen, waardoor het aan het mechanisme kan worden bevestigd en tot aan de versnellingsbakas kan draaien. De 3 delen zijn als volgt:

  • Een vaste steunplaat die op een bus schuift
  • Een draaiend mechanisme
  • Een lager: deze dient om de wrijving met de plaat te beperken en het druklager te laten roteren.

Het koppelingsdruklager bestaat dus uit een roterend deel dat in contact staat met het koppelingssysteem en een vast deel dat op een concentrische bus op de versnellingsbakas schuift.

De verschillende soorten koppelingsdruklagers

Afhankelijk van hun werking kunnen twee soorten koppelingsdruklagers worden onderscheiden:

  • Het koppelingsdruklager met kabel: door met een koppelingskabel aan de plaat te trekken, wordt de koppeling van de auto bediend. Dit type druklager zit op oudere voertuigen.
  • Het hydraulische koppelingsdruklager: in dit geval wordt de remvloeistof over het hele koppelingssysteem verdeeld en zorgt die voor de koppeling. Het belangrijkste voordeel van het hydraulische koppelingsdruklager is dat het de hydraulische druk ontvangt en daarmee rechtstreeks druk op de plaat uitoefent.

Symptomen van een defect koppelingsdruklager

Een versleten koppelingsdruklager vertoont verschillende symptomen die u op het probleem moeten attenderen.

Hier is een lijst met mogelijke tekenen van een beschadigd koppelingsdruklager:

  • Het koppelingspedaal raakt geblokkeerd en blijft aan de autovloer steken. Het druklager en de veren van de drukplaat werken niet meer, het systeem hapert.
  • Het koppelingspedaal geeft geen weerstand meer, schakelen is onmogelijk. Waarschijnlijk werkt het druklager helemaal niet meer. Maar er is nog steeds een kans dat het gewoon het pedaal is.
  • Het pedaal maakt een merkbaar geluid in bochten. Dit geluid stopt wanneer het pedaal wordt ingedrukt. Dit is een belangrijk symptoom dat aangeeft dat u snel naar een garage moet gaan om het koppelingsdruklager te vervangen.
  • Het ontkoppelen van de koppeling veroorzaakt schokken van het pedaal en vergt inspanning. Dit kan komen doordat het druklager defect is, maar ook andere onderdelen van het diafragma. Alleen een monteur kan de oorzaak van dit probleem vaststellen.

Wanneer moet een koppelingsdruklager worden vervangen?

Aangezien het koppelingsdruklager deel uitmaakt van het koppelingssysteem, zal het meeslijten. Een koppelingsdruklager heeft echter een minimale levensduur van 100.000 kilometer en kan tot 200.000 of 300.000 kilometer meegaan.

Doorgaan zonder te accepteren >
Over cookies en andere tracers
AD Tyres (Distriauto.nl) en zijn partners (Google, Hotjar, Microsoft) gebruiken cookies en andere tracers (webstorage) om de goede werking van de site te verzekeren, uw navigatie te vergemakkelijken, statistische metingen uit te voeren en om zijn reclamecampagnes te personaliseren. Cookies en andere tracers die op uw terminal zijn opgeslagen, kunnen persoonsgegevens bevatten. Daarom plaatsen wij geen cookies of andere tracers zonder uw vrije en geïnformeerde toestemming, met uitzondering van die welke essentieel zijn voor de werking van de site. We bewaren uw keuze 6 maanden. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door naar de pagina over cookies en andere tracers te gaan. U kunt ervoor kiezen om verder te surfen zonder het deponeren van cookies of andere tracers te aanvaarden. Weigering verhindert de toegang tot diensten niet Distriauto.nl. Voor meer informatie, bezoek de cookies en andere tracers pagina.
De cookies personaliseren
Er heeft een vergissing plaatsgevonden. Gelieve opnieuw proberen of neem contact op in geval het probleem niet opgelost is.
LiveChat