In 1888 richtte WW Gibbs de Electric Storage Battery Company op, de voorganger van Exide. Nadat hij de patenten had verkregen kon hij de accu om gaan zetten in een commercieel product en werden de accu's verkocht aan bedrijven voor elektrische wapensystemen.
In 1898 voorzagen accu's van Exide de eerste moderne onderzeeër van de US Navy, de USS Holland (SS-1) van stroom.
Aan het begin van de nieuwe eeuw verschenen voor het eerst elektrische taxi's in veel grote steden. Om deze auto's van energie te voorzien, heeft Exide een lichtgewicht product met hoge capaciteit ontwikkeld.
In 1924 nam de Exide accu een hoge vlucht! Het vliegtuig van het squadron van de Amerikaanse marine vertrouwde op de energieopslagtechnologie van Exide tijdens zijn vlucht rond de wereld.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog leverde Exide, behalve accu's voor andere tanks en vlootvoertuigen, ook accu's voor onderzeeërs aan de Amerikaanse marine.
In 1969 gebruikte de eerste maanmodule van NASA de energie die was opgeslagen in Exide zonnecellen.
In 2004 ontwierp Exide de eerste Start-Stop Absorbent Glass Mat (AGM) accu op de markt voor een Franse autofabrikant.